بایگانی‌ها

نخل طلای افتخاری برای استودیوی جیبیلی/ حرکت جالب جشنواره کن

 

جشنواره جهانی فیلم کن برای نخستین بار به یک استودیو، نخل طلای افتخاری اهدا می‌کند. در این دوره جشنواره کن علاوه بر جرج لوکاس به استودیو جیبیلی نخل طلا اهدا خواهد کرد.
استودیوی ژاپنی جیبیلی، دو قصه‌گوی منحصر بفرد و بزرگ را به جهان معرفی کرده است:هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا و میزبان کاراکترهای کالتی بوده که نسیم تازه‌ی به کالبد ژانر انیمیشن در چهل سال گذشته دمیده است.
توشیو سوزوکی، یکی از بنیان‌گذاران استودیو (در کنار میازاکی و تاکاهاتا) در واکنش به این خبر گفته است که باعث افتخار و خوشحالی اوست که چنین جایزه‌ی را استودیو کسب می‌کند. «مایلم از ته قلب از جشنواره کن سپاسگزاری کنم. چهل سال پیش، هایائو میازاکی، ایسائو تاکاهاتا و من استودیو جیبیلی را با امید ارائه انیمیشن های سطح بالا و با کیفیت برای کودکان و بزرگسالان در هر سنی بنیان‌گذاری کردیم. امروزه فیلم های ما توسط مردم در سراسر جهان تماشا می شود و بازدیدکنندگان زیادی به موزه جیبیلی میتاکا و پارک جیبیلی می آیند تا جهان فیلم های ما را خودشان از نزدیک تجربه کنند. ما واقعاً مسیر درازی را پیموده‎ایم تا ا استودیو به چنین سازمان بزرگی تبدیل شود. اگرچه سن و سالی از من و میازاکی گذشته، اما مطمئن هستم که استودیو جیبیلی چالش‌های جدید را به رهبری کارکنانش به جان می‌خرد و فضا و حال و هوای استودیو را ادامه می‌دهند.»