بایگانی‌ها

نشست خبری «بنفشه آفریقایی» بدون حضور فاطمه معتمدآریا

نشست خبری «بنفشه آفریقایی» بدون حضور فاطمه معتمدآریا
نشست خبری «بنفشه آفریقایی» بدون حضور فاطمه معتمدآریا

مرسده مقیمی                                                                                                                           دنیای تصویرآنلاین-نشست خبری «بنفشه آفریقایی» بدون حضور فاطمه معتمد آریا برگزار شد اما قرار بر این شد که اگر سوالی درباره او مطرح شد به صورت تلفنی پاسخگو باشد.
مونا زندی کارگردان فیلم در مورد ارتباط مخاطب با فیلم گفت: من در چند نمایشی که فیلم را با مردم دیدم آن را دوست داشتند و امیدوارم این احساس در مورد بقبه هم صادق باشد.
شجاع‌نوری در پاسخ به این پرسش که چه فکری برای بازار جهانی فیلم کرده‌اید، گفت: ما اگر می‌خواهیم سینمای جهان‌گیری داشته باشیم باید به سراغ قصه‌های خودمان برویم و آن را درست تعریف کنیم. ‌من اگر بتوانم فیلمی را تهیه کنم که عطر و مزه ما را داشته باشد کارم را کرده‌ام. آن سینما خیلی هم بیشتر می‌تواند با دنیا ارتباط برقرار کند.
زندی در پاسخ به این‌که چرا نام فیلم چند باری تغییر کرده و نهایت به این رسیده است، پاسخ داد: این نام به مرور در فیلم جا گرفت و البته خیلی گیاه ویژه‌ایست و فکر کردیم به کاراکتر اصلی بسیار نزدیک است.
حمید بابابیگی نویسنده فیلمنامه درباره چرایی تاکید بر تاس در فیلم گفت: عناصری که در فیلمنامه بود که جنبه نوستالژی بودن و حسی داشت. در واقع یک یادگاری بود. مونا زندی نیز اضافه کرد: از ازدواج اول این آدم، آن تاس توی قصه بود و جالب این‌که آن جفت شیش‌ها را ما در یک پلان گرفتیم و برای خودمان بسیار نشانه داشت. فریدون دائم تاس جفت می‌آورد و این به معنای جلو رفتن و برنده شدن بود.
زندی درباره روستایی بودن این خانواده و عجیب بودن روابط گفت: ابن خانواده روستایی نیستند ضمن این‌که ویژگی قصه این اسن پذیرش گذشته یک انسان و کنار آمدن با آن، ضمن این‌که رفتار غیر اخلاقی‌ای وجود ندارد تا همسر فعلی بخواهد مخالف آن باشد.
او درباره نگاه ناعادلانه نسبت به مردان گفت: من فکر می‌کنم همه چیز بسیار عادلانه است.
رضا بابک اضافه کرد: چون کارگردان خانم است خواهی نخواهی طرف خانم‌ها را می‌گیرند اما به نظرم توازن برقرار بود. سعی‌مان در این بود که هر کدام به کاراکتر خاص خودمان برسیم و دنبال نمود بیرونی نبودیم. خیلی صحنه‌ها گرفتیم که در تدوین کنار گذاشته شده و اینقدر با ایجاز گفته شد که بیشتر سینما باشد تا توضیح جز به جز.
در پایان جبرائیلی گفت: نقش کوتاهی داشتم ولی دوست داشتم کنار خانم زندی باشم که پس از سال‌ها می‌خواست فیلم بسازد امیدوارم شرایط فیلمسازی برای زنان آسان‌تر شود.