بایگانی‌ها

نمایش «مگالوپلیس» در بخش مسابقه جشنواره کن/فرانسیس فورد کاپولا به کن می‌رود

فرانسیس فورد کاپولا کم آورد!
فرانسیس فورد کاپولا کم آورد!

«مگالوپلیس» در بخش مسابقه جشنواره کن/ فرانسیس فور کاپولا فیلمش را به کن داد

🔹فیلم محبوب فرانسیس فورد کاپولا، «مگالوپلیس» در بخش مسابقه جشنواره کن به نمایش درخواهد آمد. این خبری است که یک منبع نزدیک به پروژه عنوان کرده است. «مگالوپلیس» روز هفدهم ماه مه در کن اکران می‌شود. گروه بازیگران پر از چهره‌های شناخته شده هستند که شامل جان وویت، آدام درایور، فارست ویتاکر، ناتالی امانوئل،لورنس فیشبرن، تالیا شایر، جیسون شوارتزمن(پسر تالیا)، کاترین هانتر می‌شود.

🔹کاپولا فیلم‌نامه را در سال‌های 1980 نوشت و حدود 100 میلیون دلار از جیب خود برای پروژه هزینه کرد. هفته گذشته تی‌یری فرمو به ورایتی گفت که دارد با کاپولا مذاکره می‌کند تا آخرین فیلمش را به کن بدهد، پس از آن‌که «اینک آخرالزمان» را در نخستین دوره‌ی که فرمو در کن مسوولیت به عهده گرفته بود در سال 1995 در جشنواره به نمایش درآورد. «مگالوپلیس» پروژه‌ی است که کاپولا مدتی طولانی می‌خواست به تولید برساند و سرانجام به طریقه خودش در مقام هنرمند و به صورت مستقل ساخت.

🔹تولید «مگالوپلیس» سال گذشته تمام شد و روز 28 مارس برای نخستین بار با حضور مدیران مشهور استودیویی،پخش‌کنندگان، خریداران در سالن سیتی واک آیمکس در لس‌آنجلس نمایش خصوصی داشت.

🔹فهرست بخش مسابقه جشنواره کن روز پنج‌شنبه اعلام می‌شود. تاکنون حضور سه فیلم در جشنواره کن مشخص شده:«فیوریوسا: یک داستان مدمکس» ساخه جرج میلر که خارج از بخش مسابقه به نمایش در می‌آید. «افق:یک داستان آمریکایی» ساخته کوین کاستنر که بخش خارج از مسابقه است و فیلم افتتاحیه با عنوان «“The Second Act» ساخته کوئنتین دوپیو با بازی لئا سیدو و ونسان لندون.

از سوی دیگر
کوین کاستنر نخستین قسمت از «Horizon: An American Saga» را در جشنواره کن و در بخش خارج از مسابقه رونمایی می‌کند. به گزارش دنیای تصویر آنلاین و به نقل از جشنواره کن این پروژه چند اپیزودی درباره فتح غرب آمریکا به کارگردانی کوین کاستنر است که او همراه با سیه‌نا میلر در آن نقش‌آفرینی کرده .. فیلمبردار جی. مایکل مورو است که پیشتر فیلم‌هایی مانند «Crash» را فیلمبرداری کرده است.

🔹کوین کاستنر همیشه هدفش ترسیم پرتره ای از آمریکا بوده : ریشه ها، معایب و افسانه‌های آن. همانطور که از «رقصنده با گرگ‌ها» می دانیم، وسترن به ژانر مورد علاقه او برای بیان تعهد سیاسی خود به دموکراسی و محیط زیست تبدیل شده است. کاستنر درباره حضورش در جشنواره کن گفته:«بیست سال از زمانی که از حضور در کروازت لذت برده ام، گذشته. من منتظر زمان مناسب برای بازگشت بودم و با افتخار می گویم که این زمان فرا رسیده است. اHorizon: An American Saga داستانی است که 35 سال پیش آغاز شد و من نمی توانم جایی بهتر از کن را پیدا کنم تا نتیجه چنین ماجراجویی شگفت انگیزی را برای جهانیان به نمایش بگذارم . فرانسوی ها همیشه از فیلم ها حمایت کرده اند و عمیقاً به فیلم سازی اعتقاد داشته اند. همانطور که عمیقاً به فیلمم اعتقاد دارم..»

🔹قرار است نخستین قسمت از «Horizon: An American Saga» روز نوزدهم ماه مه در جشنواره کن پخش شود. علاوه بر سیه‌نا میلر، سم ورتینگتن و جنا مالون دیگر بازیگران پروژه هستند. قرار است این فیلم به صورت دو قسمت اکران شود. قسمت اول بیست و هشتم ژوئن و قسمت دوم شانزدهم اوت در سالن‌های سینما اکران می‌شود.