بایگانی‌ها

نمایش پرفروش‌ترین انیمه تاریخ در آمریکا

نمایش پرفروش‌ترین انیمه تاریخ در آمریکا
نمایش پرفروش‌ترین انیمه تاریخ در آمریکا

دنیای غریب انیمه‌های ژاپنی همیشه می‌تواند با ایده‌ها و داستان‌های تازه علاقه‌مندان به سینما را غافلگیر کند. پدیده‌‌ی امسال دنیای انیمه‌ها «نام تو» ساخته جدید ماکوتو شینکای است. فیلمساز و انیماتوری که نام خود را با «پنج متر بر ثانیه» و «کودکانی که صداهای گمشده از دنیای زیرین را تعقیب می‌کنند» بر سر زبان‌ها انداخت و  که خیلی‌ها از او به‌عنوان میازاکی دوم یاد می‌کنند. ساخته‌ی جدید او در آمریکا هم با استقبال گسترده منتقدان مواجه شده است.

این انیمه عاشقانه و تخیلی با فروش بیش از 320 میلیون دلار در سطح جهان پرفروش‌ترین انیمه تاریخ و چهارمین اثر پرفروش تاریخ سینمای ژاپن به شمار می‌آید. خیلی از منتقدان در سال گذشته اعتقاد داشتند که این انیمیشن ژاپنی شایستگی حضور در میان نامزدهای اسکار را هم دارد و حالا نوبت نمایش عمومی آن در آمریکای شمالی رسیده است.

در میان نقدهای منتشر شده بر روی فیلم، نشریات و رسانه‌هایی چون تلگراف، توتال فیلم و امپایر با تحسین همه‌جانبه‌ی فیلم به آن امتیاز کامل داده اند و منتقدان اسکرین، ورایتی، نیویورک تامیز، هالیوود ریپورتر، لس‌آنجلس تایمز و… از جمله تحسین‌کنندگان این انیمه هستند.

«نام تو» که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده درباره‌ی دختر و پسر جوانی است که به‌طرز عجیبی جسم آنها با یکدیگر عوض می‌شود و این جابجایی رویاگونه مسیر زندگی آنها و اطرافیانشان را دستخوش تغییرات می‌کند.