بایگانی‌ها

نه به پیشنهادهای تکرارنشدنی

نه به پیشنهادهای تکرارنشدنی
نه به پیشنهادهای تکرارنشدنی

وارن بیتی بعد از سال‌ها با ساختن فیلمی تازه به سینماها بازگشته است و دوباره رسانه‌ها به یاد این ستاره محبوب استودیوها افتاده اند. یک درام-کمدی تاریخی با عنوان «عدم شمول قوانین» که نقش‌های اصلی‌اش را در کنار بیتی و همسرش آنت بنینگ، آلدن ارنرایش و لیلی کالینز ایفا کرده اند.

بیتی به تازگی گفتگویی انجام داده و در بخشی از این گفتگو از دلایل رد پیشنهادهای مهم در طول فعالیت‌ سینمایی‌اش گفته است. پیشنهادهایی که می‌توانست زندگی هر بازیگر یا کارگردانی را زیر و رو کند اما بیتی با خونسردی به آنها جواب نه گفته!

-قبل از‌آن که فرانسیس فورد کوپولا وارد پروژه شود، چارلی بلادرن به دنبال ساختن فیلم از روی رمان “پدرخوانده” اثر ماریو پوزو بود. حتی برای نوشتن فیلمنامه از روی کتاب به پوزور 24 هزار دلار هم داده بودند. بلادرن به دلیل موفقیت «بانی و کلاید» متن اولیه را بهم داد که بخوانم و گفت هرکاری بخواهم می‌توانم انجام دهم، از کارگردانی تا بازی. متن را خواندم و گفتم از این چیزی برای فیلم در نمی‌آید.

-برای سوپرمن همان اول کار آمدند به سراغم و اصلا فکر نمی‌کردم که واقعا بخواهند فیلمش را بسازند و گفتم بیخیال این مسخره‌بازی‌ها شوید.

-برای بیل را بکش، دیوید کارادین پیشنهاد خودم بود. دوست داشتم با تارانتینو کار کنم ولی حدس می‌زدم که فیلمبرداری در چین خیلی طولانی شود و نمی‌خواستم زیاد از خانواده ام دور بمانم. همان‌طور که فکر می‌کردم هم شد و فیلمبرداری خیلی طول کشید.