بایگانی‌ها

نولان حمله می‌کند!

نولان حمله می‌کند!
نولان حمله می‌کند!

با پیوستن فاکس به کمپانی دیزنی این استودیو از همیشه بیشتر قدرت دارد. به همین جهت خیلی از اصحاب رسانه آمریکا شدیدا نگران قدرت بیش از حد این کمپانی و کم شدن دسترسی به فیلم‌های این استودیو هشستند. ماه نوامبر برخی مقاله‌هایی که منتشر شد و از روابط دولتی با ترامپ هم حرف به میان آمد دیزنی را عصبی کرد و آن‌ها در واکنش حتی لس آنجلس تایمز را از تماشای اکران منتقدان فیلم‌هایشان منع کردند، ممنوعیتی که بعد از قطعی شدن خرید فاکس برداشته شد.

با این حال دیزنی یکی از دو کمپانی اصلی سینمایی در دنیا است و خیلی از سینمایی‌ها سکوت در مورد قدرت روز افزون این کمپانی را جایز نمی‌دانند. به همین منظور و در راستای حمایت از رسانه‎‌های آزاد کریستوفر نولان با رسانه تحریم شده‌ی لس آنجلس تایمز مصاحبه کرده و گفته: «این جریان‌ها خیلی تأثیر گذارند. نباید فراموش کنیم که رسانه‌ها و دولت‌های خوب چقدر در پیشرفت جامعه فعلی ما و سیستم فعلی ما کمک کرده است. ایده‌ی اینکه تفکرات کاپیتالیستی وارد جامعه و هنر ما شود و همه چیز را در دست بگیرد خیلی خطرناک می‌شود. ما باید انجمن‌های خود را حفظ کنیم تا همین طور امنیت و شادی در جامعه باقی بماند و روز افزون باشد. “دانکرک” هم یکی از همین داستان‌ها است که قدرت اتحاد مردم را نشان می‌دهد که همه چیزی است که مردم برای پیشرفت و بقای سالم لازم دارند.»

«دانکرک» کریستوفر نولان امسال از فیلم‌های اصلی بود که در جوایز آکادمی هم شانس بالایی دارد. فیگور متفاوتی هم که نولان در مورد اثر جدیدش گرفته و جنبه‌ی انسان‌دوستی او در سال اخیر شانس او همینطور رو به افزایش است. در ادامه‌ی مصاحبه و پرداختن به فصل جوایز نولان در مورد فیلم جدیدش اضافه کرده «برای نوشتن “دانکرک” از منطقه امن همیشگی‌ام خارج شدم، به وسواس‌های همیشگی برای فیلمنامه دیگر توجه نکردم و جنبه احساسی و تجربی اثر برایم مهم‌تر بود. کاراکتر کنت برانا نمونه ایده‌آلی من در فیلم بود.» علاوه بر «دانرک» دو فیلم «تاریک‌ترین ساعت» و «بهترین آن‌ها» در برهه تاریخی مشابه ساخته شده‌اند. اما نولان که انگار سرش شلوغ‌تر از آن بوده که فیلم‌های مدعی جوایز سال را تماشا کند گفته که برای تماشای «بلید رانر 2049» وقت گذاشته «لذت بخش بود. من دنی ویلنو را دوست دارم. او شجاعانه به این مأموریت انتحاری پا گذاشته، من خیلی طرفدار کار او شده‌ام. کارش شایسته‌ی تحسین است.»