بایگانی‌ها

نولان، پولانسکی، هانکه و…

نولان، پولانسکی، هانکه و...
نولان، پولانسکی، هانکه و...

کمتر از دو ماه دیگر تا برگزاری هفتادمین جشنواره‌ی فیلم کن زمان باقی مانده و هنوز ترکیب نهایی فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی بزرگ مشخص نشده است.

تاکنون آثار زیادی به‌عنوان فیلم‌های کن امسال مطرح شده و بازار گمانه‌زنی‌ها هم‌چنان داغ است. اما گزارش‌های اخیر اسکرین و ورایتی تاحدود زیادی ترکیب اصلی و شانس‌های بیشتر برای کن امسال را مشخص می‌کند.

بر اساس این گزارش‌ها، که پلی‌لیست آنها را جمع‌بندی کرده، تعدادی از آثار مهم امسال که پیش‌بینی می‌شد در بخش خارج از مسابقه کن حضور داشته باشد، قطعا و به دلیل زمان‌بندی اکران به این جشنواره نمی‌آیند. «دانکرک» کریستوفر نولان، «بیگانه: عهد» ریدلی اسکات، «دزدان دریایی کارائیب 5»، «والرین و شهر هزار سیاره» لوک بسون» و «رم» آلفونسو کوئارون جزو این آثار اند که قبلا گفته می‌شد کن 2017 را افتتاح خواهند کرد.

تعدادی از فیلم‌های کنجاوی‌برانگیز امسال هم هنوز در مراحل فنی و پس از تولید قرار دادند. اگرچه شانس حضور آنها در جشنواره زیاد نیست، الزاما جزو غایبان کن نخواهند بود. «سابربیکان» جرج کلونی که براساس فیلمنامه‌ای از برادران کوئن ساخته شده، داون رایزینگ (فروکاستن) الکساندر پین و فیلم‌های جدید وودی آلن، اندرو هی، آندری زویاگینتسف و مارتین مک‌دانا هم به این دسته تعلق دارد.

اما تعدادی از آثار مهم جزو شانس‌های اصلی حضور در بخش مسابقه  در نظر گرفته شده اند و به احتمال زیاد شاهد بازگشت میشاییل هانکه، رومن پولانسکی، تاد هینز،  میشل آزانویسوس،  عبدالطیف کشیش، بونگ جون هو، یورگوس لانتیموس، سوفیا کوپولا و نوری بیگله جیلان به کن خواهیم بود.

از سینمای ایران هم آثار زیادی برای حضور در کن اقدام کرده اند اما هنوز مشخص نیست که  حضور فیلمی از تولیدات سینمای ایران  را در این رویداد بزرگ شاهد خواهیم بود یا نه.