بایگانی‌ها

هرگز در رویایم نمی‌دیدم با اصغر فرهادی سوار تاکسی شوم

فیلم بعدی اصغر فرهادی در لس‌آنجلس
فیلم بعدی اصغر فرهادی در لس‌آنجلس

یوهو کاسمانن ، کارگردان «کوپه شماره 6» که بطور مشترک با اصغر فرهادی برنده جایزه بزرگ از جشنواره کن امسال شد. در یادداشتی به ذکر خاطره خود از جشنواره کن امسال پرداخت و از گروه فیلمش تشکر کرد.

این کارگردان فنلاندی در صفحه اجتماعی خود در اینستاگرام چنین نوشت:«از جشنواره کن و همه افراد دست اندرکار این جشنواره برای حمایت طولانی مدت و عشقی که به من و فیلم هایم داشتید متشکرم. از 2008 تاکنون این افتخار را داشته ام که فیلم هایم را از بخش سینه فونداسیون گرفته تا مسابقه اصلی در این جشنواره نشان دهم.
.
شنبه گذشته لحظه ای عجیب اما زیبا را تجربه کردم.
من هرگز حتی در رویا نمی دیدم با اصغر فرهادی سوار یک تاکسی شوم ، اما اکنون ما جایزه بزرگ را در جشنواره فیلم کن به طور مشترک بردیم . برای من این چیزی فراتر از برنده شدن بود ، زیرا ممکن است برنده شدن احساس تنهایی باشد. اما «اشتراک گذاری» دلیل فیلمسازی است. فیلمسازی کار فردی نیست ، بلکه میان مردم ساخته می شود و در فضای بین پرده و مخاطب اتفاق می افتد. بدون دیگری ، هیچ چیز وجود ندارد. هفته های گذشته احساسات ، تجربیات ، لحظات را با هم به اشتراک گذاشتیم و یکی شدیم.
.
من با فیلم سازان شگفت انگیز کریم عینوض ، و آلیچه رورواکر آشنا شدم و صحبت کردیم ، خندیدیم و یکدیگر را در آغوش گرفتیم. ما زندگی کردیم. زندگی سحر و جادو و یک لحظه زودگذر کاملاً لعنتی است و من آن را دوست دارم.
.
افراد دوست داشتنی زیادی در پشت تولید این فیلم هستند ، بنابراین من شروع به ذکر نام شان نمی کنم. حتی برای لحظه ای کوتاه از همه افرادی که تا به حال با آنها روبرو شده ام متشکرم. برخوردهای کوتاه فیلم شگفت انگیزی است ، اما در عین حال هسته اصلی زندگی است.

مانند شخصیت یوها ، یک پسر ناآشنا در قطاری به روسیه که یک بار با یک لیوان در دست گفت:
“با هم چون!”