بایگانی‌ها

وارکرفت موفق‌ترین فیلم اقتباسی از یک بازی کامپیوتری

وارکرفت موفق‌ترین فیلم اقتباسی از یک بازی کامپیوتری
وارکرفت موفق‌ترین فیلم اقتباسی از یک بازی کامپیوتری

تب اقتباس از بازی‌های کامپیوتری در هالیوود دوباره و بعد از چند سال بالا گرفته است. بعد از انیمیشن «پرندگان عصبانی»، «وارکرفت» به روی پرده رفت و در فصل پاییز هم نوبت به «اساسینز کرید» می‌رسد. در حالی که فیلم‌های دیگری هم مانند نسخه‌ی جدید «مهاجم مقبره» در راه اند. با حساب فروش این هفته و رسیدن به مرز 400 میلیون دلار، «وارکرفت» موفق‌ترین فیلم ساخته شده بر اساس یک بازی کامپیوتری است.

این رکورد قابل توجه در حالی به دست آمده که فیلم با واکنش به شدت منفی منتقدان مواجه شد و فروشش در بازار آمریکای شمالی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود. اما استقبال گسترده‌ی چینی‌ها از «وارکرفت» شرایط بازی را کاملا عوض کرد. این فیلم تخیلی و حماسی در بیش از 70 درصد سینماهای چین به نمایش در آمد تا علاوه بر آن که گسترده‌ترین اکران خارجی در این کشور باشد، با 200 میلیون فروش (بیش از سه برابر فروش آمریکا!) به پرفروش‌ترین فیلم خارجی در چین هم تبدیل شود.

موفقیت این فیلم که مدیون بازار چین است، قطعا مناسبات تجاری حاکم بر سینمای جهان را تغییر خواهد داد. «وارکرفت» بر اساس سری بازی‌های نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین کمپانی بلیزارد ساخته شده و داستان نبرد نژادهای مختلف ساکن سرزمین آرزوث، از انسان تا اروک و گابلین را روایت می‌کند.