بایگانی‌ها

پایان اعتصاب بازیگران/استقبال هالیوود از توافقنامه

 

مذاکره کنندگان اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) به توافقنامه‌ی موقت دست یافتند که به طولانی ترین اعتصاب بازیگران علیه استودیوهای سینما و تلویزیون در تاریخ هالیوود پایان می دهد.

به گزارش ورایتی این اتحادیه در اطلاعیه ای اعلام کرد که اعتصاب 118روزه به طور رسمی ساعت 12:01 صبح روز پنجشنبه تمام می‌شود.
کمیته مذاکره اتحادیه این توافق را به اتفاق آرا تصویب کرد. این توافقنامه در روز جمعه برای تصویب به هیئت ملی اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA) عرضه می‌شود. خبر این توافق با استقبال بازیگران روبرو شده است. فران درشر، رئیس اتحادیه بازیگران زمانی که اعتصاب در چهاردهم ژوئیه آغاز شد، گفت: ما آماده ایم که اگر مجبور باشیم شش ماه اعتصاب را ادامه دهیم.
افراد در همه طرف‌های صنعت سرگرمی امیدوار بودند که اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون پس از پایان اعتصاب 148 روزه انجمن نویسندگان آمریکا در 26 سپتامبر، به لطف توافقی که کمیته مذاکره انجمن نویسندگان آن را «استثنایی» نامید، به توافق با بازیگران دست یابد.

دو طرف چند روز گذشته را صرف انجام کارهای نهایی بر روی این قرارداد کردند، که مهمترین آن محافظت از بازیگران در برابر هوش مصنوعی و افزایش تاریخی دستمزد است. این توافق حداقل ۷ درصد دستمزدها را افزایش خواهد داد که دو درصد بیشتر از افزایش های دریافتی توسط انجمن نویسندگان آمریکا و انجمن کارگردانان آمریکاست.