بایگانی‌ها

پدیدآورنده انیمه «حمله به تایتان» پایان متفاوتی می‌خواست!

🚫هشدار: خطر لو رفتن پایان انیمه «حمله به تایتان»
ترجمه:یاس قانعی

▪️بعد از یک دهه، انیمه «حمله به تایتان/Attack on Titan » به پایان رسید و هاجیمه ایسایاما، خالق این مانگا درباره میراثی که اثرش به جا خواهد گذاشت صحبت هایی انجام داده است. یکی از حواشی که پیش از پخش آخرین قسمت انیمه درموردش بحث‌های زیادی مطرح می‌شد، نحوه پایان سریال بود. آیا ایسایاما به چیزهایی که در آخرین بخش مانگا نوشته بود پایبند می‌ماند یا نه؟

🔹در مصاحبه ای با نیویورک تایمز، هاجیمه ایسایاما توضیحاتی در این باره داد:«حقیقتا وضعیتی که (کاراکتر) ارن داشت یک جورهایی با ماجرای من با این مانگا شباهت پیدا کرد. هنگامی که من  این مجموعه را شروع کردم از احتمال لغو شدنش هراس داشتم. این داستانی بود که هیچ شخصی از آن خبر نداشت ولی من مانگا را از اول با پایانی مشخص در ذهنم شروع کردم. و وقتی که این داستان توسط تعداد بی‌نظیری از مردم خوانده یا تماشا شد، من را به مسیری برد که احساس می‌کردم قدرت زیادی در دستانم است و من با همچین قدرتی احساس راحتی نداشتم.»

🔹هنگامی ایسایاما در نهم آوریل سال ۲۰۲۱ مانگا را به اتمام رساند، پایان‌بندی آن در حدی تفرقه آمیز بود که او مجبور شد بیانیه ای در صفحه اینستاگرام خود منتشر کند. با به یاد آوردن این ماجرا، ایسایاما حرف‌های خود را ادامه داد:«خوب می‌شد اگر می‌توانستم پایان مانگا را عوض کنم. نوشتن یک مانگا باید به آدم احساس آزادی دهد، ولی اگر انسان آزادی بودم، توانایی این را داشتم که نحوه تمام شدن سریال را تغییر بدهم. تغییرش می‌ دادم و می‌گفتم که می‌خواستم داستان را به سمت دیگری ببرم‌‌. ولی در حقیقت من به نحوه پایانی که از اول برای مانگا از جوانی تصور کرده بودم گره خورده بودم و به آن دلیل، مانگا برای من هنری محدود کننده شد. همانند ارن و قدرت‌های عظیمی که به دست آورد که در آخر دست و پای او را گرفت.»