بایگانی‌ها

«پلنگ سیاه» رکورد شکست

«پلنگ سیاه» رکورد شکست
«پلنگ سیاه» رکورد شکست

«بلک پنتر» ابرقهرمان سیاهپوست و آفریقایی مارول در هفته اول از مرز 200 میلیون دلار فروش در آمریکا گذشت. «پلنگ سیاه» با فروش افتتاحیه آخر هفته 218 میلیون دلار پنجمین فیلم تاریخ از این نظر شد و رکورد بیشترین فروش یک فیلم مستقل ابرقهرمانی در جهانی سینمایی مارول را شکست. پیش از این «ددپول» با 132.4 میلیون دلار افتتاحیه، رکورد ابرقهرمان مستقل مارول را داشت که برای فیلمی با درجه سنی R هنوز هم بی‌نظیر است.

«بلک‌پنتر» فیلم ابر قهرمانی جدیدی است که بعد از سال‌ها انتظار در دنیای کامیک‌های مارول، با محوریت یک شخصیت سیاه‌پوست ساخته شده به تازگی برای منتقدان به نمایش آمده. طبق واکنش‌ها فیلم رایان کوگلر اثری قابل قبول و حتی درخشان است. تقریبا تمام واکنش‌های فیلم مثبت بوده و به نظر می‌رسد که دیزنی و مارول قدرتمندتر به سلطه‌شان در سینما ادامه خواهند داد.

داستان «پلنگ سیاه» در سرزمین خیالی واکاندا اتفاق می‌افتد، کشوری در آفریقا که از استعمار جان سالم به در برده و یک کشور آفریقایی ثروتمند و مدرن است. تیچالا پادشاه جوان کشور در هیبت پلنگ سیاه برای برقراری نظم و عدالت در سطح کشور تلاش می‌‌کند. تیچالا (چادویک بوزمن) بعد از وقایع «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» به واکاندا بازمی‌گردد و برای حفظ قدرتش باید جلوی اتحاد دشمنان داخلی و خارجی را بگیرد.

لوپیتا نیونگو، مایکل بی جردن، مارتین فریمن و اندی سرکیس دیگر بازیگران این محصول موفق مارول به کارگردانی رایان کوگلر هستند. «پلنگ سیاه» تاکنون در سطح جهان 360 میلیون دلار فروخته است.