بایگانی‌ها

اخراج محترمانه ریدلی اسکات از سر صحنه

اخراج محترمانه ریدلی اسکات از سر صحنه
اخراج محترمانه ریدلی اسکات از سر صحنه

«بلید رانر 2049» به تحسین‌شده‌ترین فیلم سال تبدیل شده که در گیشه شکست خورده است. اما  پشت‌صحنه فیلم چندان هم بدون دردسر نبوده. از جمله این که تعامل میان دنی ویلنو با ریدلی اسکات (تهیه‌کننده اجرایی و کارگردان فیلم اصلی) اصطکاک زیادی داشته است.

 ویلنو در گفتگویی تازه‌خاطره‌ای را از پشت صحنه تعریف کرده:‌«ریدلی یک روز آمد سرصحنه و پشت سرم ایستاده بود. اصلا قابل تحمل نبود. داشتم صحنه‌ای را با حضور هریسون فورد کارگردانی می‌کردم و با وجود ریدلی نمی‌توانستم کار کنم. به شوخی ازش پرسیدم که ریدلی کارگردان مورد علاقه‌ات کیست. گفت من عاشق برگمان و کوبریک ام. گفتم من هم برگمان را دوست دارم. ولی چه حسی دارد اگر بروی سر صحنه‌ای که برگمان آنجاست و بخواهی جلویش کار کنی؟ از خنده ترکید و بعد صحنه را ترک کرد.»

خیلی از طرفداران «بلید رانر» امیدوار بودند که استودیو بتواند حضور او در دنباله فیلم را محدود کند تا این کالت تخیلی محبوب به سرنوشت سه‌گانه‌ی دوم «جنگ ستارگان»، که توسط خود جرج لوکاس ساخته شد، دچار نشود. به نظر می‌رسد که تلاش استودیو و دنی ویلنو برای محدود کردن اسکات به نفع پروژه تمام شده است.

«بلید رانر 2049» بعد از نمایش موفق بزودی در قالب دی‌وی‌دی و بلو-ری منتشر می‌شود و سازندگان فیلم امیدوارند که بتوانند شانس فیلم را از این طریق در فصل جوایز افزایش دهند.