بایگانی‌ها

استفاده از سی سگ در «داگمن»

استفاده از سی سگ در «داگمن»
استفاده از سی سگ در «داگمن»

▪️لوک بسون آخرین فیلم بلندش به نام «داگمن/Dogman» را با بازی کالب لندری جونز(برنده جایزه بهترین  بازیگر مرد از جشنواره کن) و جوجو تی .گیبز را به جشنواره ونیز برد و به نمایش درآورد. «داگمن» که پیش از نمایش در ونیز پخش‌کننده جهانی پیدا کرده است، از نگاه علاقمندان بسون، نوید بازگشت لوک بسون به دوران اوج ساخت فیلم‌هایی چون «لوسی» و «عنصر پنجم» را می‌دهد.

 

کالب لندری جونز در نقش یک سگ‌باز (شیفته سگ) را ایفا می‌کند که در کودکی مورد آزارهای شدید قرار گرفته اما به یمن علاقه غیرطبیعی به سگ‌ها نجات یافته است. هنگامی که او پس از یک حادثه خشونت آمیز توسط پلیس دستگیر می شود، شخصیت جونز از  سوی روانپزشک زندان  به نام اولین ( جوجو تی گیبز)  ارزیابی می شود و  او داستان زندگی خود را  تعریف می کند. داستان  در نیوجرسی می گذرد اما  محل فیلمبرداری  در استودیویی در فرانسه بوده است. قسمتی از  فیلم ملودرام، قسمتی از فیلم اکشن است.

 

نخستین ترس بسون انتخاب بازیگر بوده چراکه به گفته خودش «نمی‌توانسته بازیگری به اندازه کافی دیوانه پیدا کند که در نقش اصلی ظاهر شود.» او می‌گوید:« من تصویر کوچکی از کالب را د یدم و سپس  صفحه او در  IMDb  را چک کردم و پی  بردم که ده باری او را در فیلم‌ها دیده ام. اما کالب  خیلی خوب در قالب شخصیت‌های مختلف ظاهر می‌شود و در فیلم‌های آمریکایی فوق العاده است. ما  دو یا سه باری با هم چایی خوردیم. و سپس از او پرسیدم که آیا حیوانات را دوست داری؟

 

واکنش  نهایی منتقدان به   فیلم هرچه باشد، هماهنگی بسون با ده ها همبازی چهارپا چشمگیر بود. کارگردان گفت که انتخاب سگ ها یک پروسه طولانی بوده است:« زمان برد تا 65 تا 70 سگ را انتخاب کنیم، حدود سه تا چهار ماه. در  میان آنها سه سگ مشهور آمریکایی  با مربی‌های شان،کابین مخصوص شان آمدند. یک گروه کامل بودند. یک چیزهایی را باید به سگ‌ها یاد می‌دادیم. اما پس از مدتی باید از آنها پیروی می‌کردی. نکته پیچیده ی بود که سگ ها با دیگران حرف نمی زدند. یک سگ ستاره فرانسوی از نژاد دوبرمن هم داشتیم. او ابدا با دیگر سگ‌ها همراه نمی‌شد. او یک روز فیلمبرداری داشت. چیزی که انتظارش را نداشتی حضور 25 تربیت کننده بود. که خودشان هم هر کدام دو سگ داشتند. بنابراین وقتی می‌گفتم اکشن، 25 نفر همزمان فریاد می‌زدند.  و این در حالی است کالب مثلا دارد شکسپیر می‌خواند…»

 

کالب جونز لحظات محبوب خود از دوران فیلمبرداری «داگمن» را بودن کنار سگ‌ها و دیدن سی سگ توصیف می‌کند که به او خیره می‌شدند!