بایگانی‌ها

خون آشام 250 ساله

خون آشام 250 ساله
خون آشام 250 ساله

▪️پینوشه در فیلم جدید پابلو لارائین، کارگردان اهل شیلی به خون‌آشام تبدیل شده است. در روز نخست نمایش فیلم‌های بخش مسابقه، «ال کنده» ساخته لارائین به نمایش درآمد. لارائین که برای ساخت فیلم‌هایی مانند «جکی» و «اسپنسر» شهرت دارد، ژنرال آگوستو پینوشه را سوژه جدیدترین فیلم بلند خود قرار داده است.  

 

در «ال کنده»، پینوشه خون آشامی 250 ساله است که خانواده خود را در مخفیگاه دور افتاده‌ی جمع می‌کند چون تصمیم دارد زندگی خود روی زمین را به پایان برساند.

 

در حالی که کشور شیلی در آستانه   پنجاهمین سالگرد کودتای  1973 است که پینوشه را بر مسند قدرت نشاند، لارائین گفت که وقتش رسیده بود تا پینوشه  موضوع یک فیلم سینمایی باشد:« پینوشه هرگز قبلا سوژه فیلمی نبوده، به تصویر درنیامده چه در سینما یا تلویزیون.»

 

لارائین که فیلمنامه را به طور مشترک نوشته تصمیم گرفت تا داستان دیکتاتور شیلی را به صورت طنزی سیاه و سفید  بسازد:« احتمالا تنها راه ساخت فیلم بود. فکر می‌کنم اگر از طنز پرهیز می‌کردیم، فیلم به راحتی می‌توانست شکلی از همدلی را نسبت به پینوشه برانگیزید و این پذیرفتنی نبود.»

 

در هفده سالی که پینوشه بر مسند قدرت بود، 1469 نفر به طرز مشکوکی ناپدید شدند، بیش از هزاران نفر زندانی سیاسی شکنجه شدند. پینوشه دسامبر 2006 در سن نود و یک سالگی درگذشت و هرگز مسئولیت جنایت‌ها را نپذیرفت.

 

پائولا لوچسینگر بازیگر 28 ساله شیلیایی که نقش یک راهبه را  در فیلم بازی می کند، گفت: «احتمال برسر کار آمدن دوباره جناح راست افراطی در شیلی وجود دارد و من فکر می کنم ساخت چنین فیلمی لازم بود، زیرا  شخصیت پینوشه ، کارهایی که انجام داد، وحشت هایی را که در دل‌ها ایجاد کرد، به نمایش می‌گذارد.»