بایگانی‌ها

استقبال نه چندان گرم منتقدان از «سه طبقه»

استقبال نه چندان گرم منتقدان از «سه طبقه»
استقبال نه چندان گرم منتقدان از «سه طبقه»

«سه طبقه» ساخته نانی مورتی، فیلمساز ایتالیایی برنده نخل طلا، روز یکشنبه یازدهم ژوئیه در جشنواره کن رونمایی شد. این فیلم که براساس کتابی از نویسنده اسرائیلی است،داستان چند خانواده را در یک آپارتمان در رم روایت می‌کند.

اما براساس نقدهایی که تا الان منتشر شده، همگی متفق القول نوشته اند که «سه طبقه» در کارنامه درخشان نانی مورتی فیلم متوسطی است و به نقاط ضعف این فیلم اشاره های گوناگون داشته اند. در ادامه بخش هایی از واکنش منتقدان را به فیلم می خوانید:

 

دبورا یانگ(هالیوود ریپورتر):مارگریتا بوی،آلبا رورواکر، ریکاردو ساکامارچیو نقش شخصیت‌هایی را ایفا می کنند که درآپارتمانی در درامی از نانی مورتی درباره آدم‌های عادی سکونت دارند. نانی مورتی بیش از هر کارگردان ایتالیایی دیگری از نسل خود، مامنی برای استقبال در کن پیدا کرده است ، جایی که اکنون هشت فیلم را برای رقابت برده و دو جایزه مهم را به دست آورده است – بهترین کارگردانی در سال 1994 برای کتاب خاطرات عزیز و نخل طلا برای اتاق پسر در سال 2001. سه طبقه (Tre Piani) ، طبق هر استانداردی ، یکی از آثار جزئی او است.»

 

گای لاج(ورایتی): شوخ طبعی فیلمساز کهنه کار ایتالیایی – و رفتارهای انسانی تحسین شده او کاملاً در این تلاش سطحی ، تصنعی و پراکنده شکست می خورد.

 

پیتر بردشاو(گاردین): نقش آفرینی های قدرتمندانه و سکانس های تاثیرگذار در داستان مردی که به همسایه خود ظنین آزاررسانی دارد، به چشم می خورد اما «سه طبقه» سایه ای تلویزیونی از فیلم«اتاق پسر» است.

 

جیسون سولومن(د رپ):کارگردان ایتالیایی نانی مورتی حضور همیشگی در کن دارد.فیلم او در آپارتمان خانواده های طبقه متوسط می گذرد و یکی از بدترین فیلم های یک کارنامه درخشان است.این درام ایتالیایی در هیچ سطی موفق نیست.