بایگانی‌ها

دایره تکنولوژی،کابوس دموکراسی!

دایره تکنولوژی،کابوس دموکراسی!
دایره تکنولوژی،کابوس دموکراسی!

«دایره» آخرین فیلم جیمز پونسولدت است که از رمانی نوشته دیوید اِگر (هولوگرامی برای شاه) با همین نام اقتباس شده. فیلم داستان دختری به نام مائی هلند (اما واتسون) است که پس از فارغ‌التحصیلی از کالج وارد یک شرکت تکنولوژی معروف به اسم Circle (دایره) می‌شود که یکی از روئسای آن شخصی به نام بیلی (تام هنکس) است.

مائی بعد از آشنایی با فردی مرموز در شرکت متوجه می‌شود که تکنولوژی و ماهیت این شرکت پیچید‌ه‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌آید. کمپانی بزرگی که یادآور غول‌های آی‌تی در دنیای واقعی مانند گوگل، اپل و فیسبوک است.
جیمز پونسولدت کارگردان این فیلم پیشتر کارگردانی دو فیلم End of the tour و Spectacular now را در برعهده داشته که هر دو مورد توجه منتقدین قرار گرفته‌اند. در ابتدا قرار بود آلیشیا ویکندر (اکس ماکینا) نقش اصلی این فیلم را ایفا کند که به دلیل تداخل با فیلم‌برداری «جیسون بورن»، اما واتسون جایگزین او شد.

نکته جالب دیگر حضور کمپانی اماراتی Imagination AbuDhabi به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران فیلم است، شرکتی که در چند سال اخیر حضور گسترده‌ای در پروژه‌های هالیوودی مانند «خدمتکار»، «99 خانه» و «مردان سیاهپوش 3» داشته است.
این فیلم قرار است 28 آپریل 2017 اکران شود. تریلر این فیلم روزد گذشته منتشر شد که واکنش‌های متفاوتی را در فضای مجازی به همراه داشت.

تریلر فیلم کنجکاوی‌برانگیز Circle را در دنیای تصویر آنلاین تماشا کنید.