بایگانی‌ها

مسیر خود را ادامه بدهید/ واکنش مارتین اسکورسیزی به انتخاب فیلمش در مجله سایت اند ساوند

▪️مجله سایت اند ساوند پنجاه فیلم برتر سال 2023 را با رای 100 منتقد بین‌المللی انتخاب کرد. به گزارش دنیای تصویرآنلاین، فیلم «قاتلان ماه گل» ساخته مارتین اسکورسیزی به عنوان برترین فیلم سال انتخاب شد. در این فهرست فیلم «آدم‌کش» ساخته دیوید فینچر در رتبه سی و هشتم، «پسر و مرغ ماهیخوار» ساخته میازاکی در رده بیست و چهارم، «قاتل» ساخته ریچارد لینک لیتر در رتبه سی و یکم ، «شعله ور» ساخته کریستین پتزولد در رتبه بیستم و فیلم آخر ویکتور اریسه ، «چشمانت را ببند» در رتبه یازدهم قرار گرفته است. دو فیلم رقیب در فصل تابستان «باربی» و «اوپنهایمر» به طور مشترک پنجمین فیلم برتر سال شدند. و تعداد آرای مشترکی داشتند.

🔹ده فیلم برتر این فهرست بدین شرح است:
1- قاتلان ماه گل ساخته مارتین اسکورسیزی
2- منطقه مورد علاقه /THE ZONE OF INTEREST ساخته جاناتان گلیزر
3- زندگی‌های گذشته/ PAST LIVES ساخته سلین سونگ
4-بیچارگان/POOR THINGS ساخته یورگس لانتیموس
5- باربی ساخته گرتا گرویگ
5- اوپنهایمر ساخته کریستفر نولان
7- معابر/ ساخته آیرا ساچس
8- آناتومی یک سقوط ساخته ژوستین تریه
9-از پایان دنیا انتظار زیادی نداشته باش ساخته رادو جود
10-می دسامبر ساخته تاد هینز

 

 

مارتین اسکورسیزی به انتخاب فیلمش «قاتلان ماه گل» در مجله سایت اند ساوند به عنوان برترین فیلم سال واکنش نشان داد. به گزارش دنیای تصویر او گفت:«من تحت تاثیر واکنش به قاتلان ماه گل قرار گرفته‌ام. توانایی در ساخت این فیلم در چنین دوره‌ی در زندگی‌ام، دیدن ستایش فراوان فیلم از سوی بسیاری از آدم‌ها و به خصوص مردم اوسیج،… برای من، افتخار است. وقتی بهم گفتند که در رای‌گیری منتقدان مجله سایت اند ساوند قاتلان ماه گل برترین فیلم انتخاب شده، باید اعتراف کنم که تکان خوردم. این مجله مدت‌های مدیدی است که برای من با اهمیت بوده.»

🔹ـ«تا جایی که به یاد دارم، سینما را به طرق مختلف مهمل دیده ام. طی چند سال اخیر، بی‌معنایی به سطح جدیدی رسیده است. سینما از هر سو و با سرعتی ثابت از نظر فرهنگی بی ارزش شده است. هر کسی که عاشق سینمااست لازم است از آن حمایت کند. منظور من ایده فیلم‌ها به عنوان نوعی سرویس ارسال پیام‌های فرهنگی نیست که در حقیقت می‌تواند نقشی در کاهش ارزش سینما داشته باشد. بلکه منظور من هنر سینما است»

🔹«من حدود شصت سال است که مشترک مجله سایت اند ساوند هستم. و وقتی صفحات آخرین شماره را ورق می‌زنم.، همواره روحیه من را بالا می‌برد. چرا؟ چون توسط افرادی منتشر و حفظ شده که به سینما اهمیت می‌دهند. کسانی که به فرم هنری ما عشق می‌ورزند. به همین راه ادامه بدهید.»