بایگانی‌ها

دردسرهای تمام نشدنی رومن پولانسکی

رومن پولانسکی که در سال‌های اخیر زندگی بی‌‎سروصدایی را دنبال می‌کند، انتظار نداشت که دوباره در دادگاه حاضر شود. فیلمساز به دلیل رد ادعای تجاوز جنسی در سال 1983 علیه شارلوت لوئیس به عنوان “دروغ شنیع” محاکمه می‌شود. پولانسکی در شهر پاریس دادگاهی می‌شود پس از آن‌که شارلوت، بازیگر انگلیسی را متهم کرد که ادعایش دروغ بوده و اتهامات او را «دروغی شنیع» دانست.

🔹به گزارش دنیای تصویر و به نقل از گاردین، شارلوت لوئیس در دادگاه حضور یافت و گفت که قربانی کارزار کثیفی شده است پس از آنکه پولانسکی را متهم کرد که او را در نوجوانی مورد آزار جنسی قرار داده است. او در دادگاهی در پاریس گفت:« تقریبا زندگی من نابود شد.»

🔹شارلوت لوئیس ، رومن پولانسکی را متهم کرده بود که او را در سال 1983 مورد آزار قرار داده وقتی که شارلوت شانزده ساله و در پاریس بوده و برای انتخاب بازیگر ملاقاتی با او داشته است. لوئیس اتهامات را سال 2019 مطرح کرد و گفت که رومن به بدترین شکل ممکن او را آزار داده است.« پولانسکی از من سواستفاده کرد و من از آن پس با تاثیرات رفتار او زندگی کردم.» پولانسکی در سال 2019 اتهامات را رد کرد و در مجله پاری مچ یک گفت وگو انجام داد و به مصاحبه ی از شارلوت در نیوز آف ورلد اشاره کرد که شارلوت گفته بود من می‌خواستم مترس او بشوم..من رومن را بیشتر از آن‌چیزی که او مرا می‌خواست، می‌خواستم.

🔹سپس شارلوت دقت نقل قول خودش را زیرسوال برد. و در پاریس روز پنج شنبه گفت که گزارش خبری ماجرای او پس از آن‌که در سال 2010 با مطبوعات صحبت کرد باعث فروپاشی عصبی‌اش شد. و پسر شش ساله او مجبور شد تا مدرسه خود را عوض کند چون همه مقاله ها را خوانده بودند. او گفت که مصاحبه پولانسکی با مجله پاری مچ تیر آخر بود. پولانسکی نود ساله حضور فیزیکی در دادگاه نداشت. در سال 2017 تا 2019 چهار زن دیگر با ادعای اتهام جنسی رومن پولانسکی در دهه هفتاد صحبت‌هایی را مطرح کردند که سه زن زیر سن قانونی بودند که این اتفاق برای آن‌ها افتاد. یکی از آن‌ها هنرمندی اهل کالیفرنیا به نام ماریان برنارد است که عنوان کرده رومن در سال 1975 و زمانی که ده ساله بود با آزار رومن روبرو شد. کارگردان همه اتهامات را رد کرده است.

🔹وکیل پولانسکی که در دادگاه روز پنجشنبه در پاریس حضور نداشت گفت:«در مقاله پاری مچ هیچ توهینی وجود نداشت. پولانسکی حق دارد از خود دفاع کند، همانطور که زنی که او را متهم می کند.» وکیل شارلوت به آسوشیتدپرس گفت :«بی اعتبار کردن و بدنام کردن بخشی جدایی ناپذیر از سیستم پولانسکی است و این همان چیزی است که شارلوت لوئیس بسیار شجاعانه دارد آن را مطرح می‌کند.»